maandag 16 mei 2011

Dag 26 Besancon: rustdag

Vandaag eens een dagje rust in Besancon. Ik ben eerst mijn pakje "poste restante" gaan ophalen en heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om enkele zaken naar huis terug te sturen. Ik mag de volgende nacht opnieuw in de centre diocesaine verblijven. Eigenlijk is men niet echt voorzien in de opvang van pelgrims maar voor de gelegeheid had men toch ergens een plooibed gevonden en kreeg ik de "Foier" toegewezen. Het is er wel rustig maar ik kan me niet douchen, wat niet wil zeggen dat ik loop te stinken! Het is wassen op de oude manier... Gisteren had de kok nog speciaal voor mij een schotel klaar gezet, teveel om op te krijgen. In de "Office de Toerisme" staat een computer waar ik dankbaar even gebruik maak. Allen bedankt voor de reacties en mailtjes.

Aujourd'hui jour de repos à Besançon. J'ai tout d'abord été récupérer mon paquet poste restante et ai profité de l'occasion pour renvoyer certaines affaires à la maison. Je peux encore passer la nuit dans le centre du diocèse. Ils ne sont pas vraiment équipés pour recevoir des pélérins mais pour l'occasion ils ont déniché un lit pliant et ils m'ont octroyé "Le Foyer". Il y fait très calme mais n'ai pas de douche à ma disposition ce qui ne signifie pas que je traîne une odeur nauséabonde et je me lave donc à l'ancienne. Hier le chef-coq m'avait spécialement préparé une assiette, trop copieuse pour tout avaler. Je profite du PC qui se trouve à l'office du tourisme et remercie tous ceux qui m'ont envoyés des réactions er des mails