donderdag 26 mei 2011

Dag 36 Martigny - Orsieres

26/05/2011 dagtrip: 18 km totaal: 921 km.
Vandaag goede voorbereiding gehad voor de klim naar de Grand Sint Bernard. 840m gestegen. Morgen spreken ze van slecht weer, dan doe ik waarschijnlijk maar een halve etappe.
Mail: Vandaag slaap ik in een huis van de parochie. Er zijn enkele matrassen beschikbaar en er is een keukentje maar er is geen toilet, geen douche en geen warm water... Dus douchen zal weer eens een dagje mogen wachten. Voor het toilet moet ik naar het openbaar toilet gaan dat gelukkig maar 50 m verder is. Morgen spreekt men van slecht weer en sneeuw boven de 2000 m. Men raad me af om morgen naar boven te gaan op de Sint-Bernard. Dus, zoals al eerder gezegd doe ik morgen waarschijnlijk een halve etappe tot Bourg-Saint-Pierre en ga ik zaterdag tot aan de top van bijna 2500m. Waarschijnlijk zal ik ook langs de baan moeten lopen, men is volop bezig de wegen sneeuwvrij te maken tegen het einde van de maand want dan zou de pas open gaan voor het verkeer. Van de wandelpaden zullen we dan maar niet spreken zeker?

Aujourd'hui bonne préparation pour la montée du col du Saint-Bernard : une montée de 840 m. Pour demain la météo annonce du mauvais temps et je ne ferai probablement qu'une demi étape.
Mail : aujour'dui je dors dans une maison de la paroisse. Il y a quelques matelas de disponible et la maison possède ue kitchenette mais pas de toilettes, pas de douche ni d'eau chaude... Me doucher sera donc pour demain. Pour les toilettes je dois me rendre aux toilettes publiques heureusement à 50 m de la maison. Demain le temps sera mauvais au dessus de 2.000 m et on me déconseille de faire la montée du Saint-Bernard. Je ferai demain une demi-étape jusqu'à Bourg-Saint-Pierre et samedi j'espère faire la montée vers le sommet. Probablement je serai également obligé de marcher sur la route car les travaux de déneigement sont en cours pour l'ouverture du col au trafic prévu à la fin du mois. Donc inutile d'envisager d'emprunter les sentiers pédestres...