maandag 23 mei 2011

Dag 33 Lausanne - Montreux

23/05/2011 dagtrip: 33 km totaal: 857 km.
Zoals gezegd vandaag opnieuw slapen in een Jeugdherberg. Praktisch geheel de dag gewandeld juist langs het meer van Lausanne en nu en dan eens een flinke klim om langs de hoger gelegen wegen tussen de wijnvelden te stappen. Wat een prachtig uitzicht heb je daar over het meer en daarachter de dreigende toppen van de bergen die zich trachten in de wolken te verbergen. Het was behoorlijk warm en mijn drinkzak was opnieuw leeg tegen dat ik in Montreux arriveerde. Ik mag me zo stilletjes aan beginnen voorbereiden op het serieuze werk, op het einde van de week moet ik de Sint-Bernard op... Mijn gids zegt me dat ik nog 1110 km moet doen naar Rome!

Comme je l'ai dit précedemment j'ai dormi dans une auberge de jeunesse. Je me suis balladé pratiquement toute la journée le long du lac de Lausanne avec de temps en temps une rude pente menant à des vignobles situés plus haut. De là quelle vue magnifique sur le lac avec à l'horizon les faîtes menaçants des montagnes qui essayent de se dissimuler derrière les nuages. Il faisait assez chaud et à mon arrivée à Montreux ma gourde était de nouveau complètement vide. Je peux petit à petit me préparer au travail sérieux car à la fin de la semaine j'escalade le Saint-Bernard... Mon guide me dit que j'ai encore 1110 km avant d'arriver à Rome !