zondag 22 mei 2011

Dag 32 Orbe - Lausanne

22/05/2011 dagtrip: 38 km Totaal: 824 km.
Mail: Gisteren dan toch nog kennis gemaakt met de dominee en zijn vrouw. Zeer vriendelijke mensen, die graag hun deur open zetten voor pelgrims en andere mensen in nood. Bij aankomst in Orbe had ik een beetje inkopen gedaan zodat ik mezelf trakteerde op een heerlijk slaatje met een flesje roséwijn. Goed geslapen op de canapé die tot bed kan omgevormd worden. Vanmorgen was ik al vroeg wakker zodat ik mij in alle stilte klaar maakte voor mijn vertrek. Om 7 uur was ik al de piste in. Het was helemaal niet koud zodat de vest al weer snel in de rugzak verdween maar uit voorzorg hield ik toch de regenvest klaar. In de verte kwamen donkere donderwolken opzetten en dat beloofde niet veel goeds. Ik bleef gelukkig gespaard van het onweer dat ik steeds maar rondom mij hoorde. Het werd zelfs tamelijk warm na de middag zodat ik met mijn 2 liter drinkwater maar juist gepast toekwam tot een bar net voor de Jeugdherberg. Ik was dus wel verplicht eerst een biertje te drinken voor ik mij inchekte... Het was een zware moeilijke dag waarbij ik veel gebruik moest maken van de navigatiekunsten van mijn GPS. Ik zit op een kamer van 4 met momenteel 1 medebewoner. Het is een jonge Indiër die dan nog in Antwerpen studeert en een klein beetje Nederlands kan spreken. Ondertussen is het hier nogal hevig beginnen regenen, gelukkig is het buiten. Morgen waarschijnlijk naar de Jeugdherberg van Montreux.

Mail : Hier j'ai quand même fait connaissance du dominé et de son épouse. Des gens très gentils qui ouvrent leur porte à des pélérins et autres gens dans le besoin. A mon arrivée à Orbe, j'ai eu l'occasion de faire quelques emplettes ce qui m'a permis de me régaler avec une délicieuse salade et une petite bouteille de rosé. J'ai bien dormi dans un canapé transformable en lit. Ce mâtin je me suis réveillé tôt et préparé mon départ en silence. A 7 heures j'étais déja en route, il ne faisait absolument pas froid et ma veste à vite disparu dans le sac-à-dos mais par précaution j'ai gardé l'imper à portée de main. A l'horizon de gros nuages noirs sont apparus et cela ne prévisait rien de bon. J'ai heureusement évité l'orage que j'entendais gronder au loin et dans l'après-midi il a même fait très chaud et je suis arrivé tout juste avec mes 2 litres d'eau jusqu'à un bar situé en face de l'auberge de jeunesse. Par conséquent j'ai été obligé de boire une bière avant de m'inscrire à l'auberge. Ce fut une très rude journée et j'ai souvent du faire appel à mon GPS. Je réside dans une chambre de 4 avec pour l'instant avec 1 co-locataire. C'est un jeune hindou qui étudie à Anvers et parle un brin de néerlandais. Entretemps une pluie violente s'est mise à tomber, heureusement à l'extérieur Demain je serai probablement dans l'auberge de jeunesse de Montreux.