woensdag 22 juni 2011

Dag 63 Altopascio - San Miniato Basso

22/06/2011 dagtrip: 24 km totaal: 1630 km.
Vandaag toch nog samen met Robert gestart maar vanaf Fucecchio gaat hij een andere richting uit. Na nog samen onze cassecroute gegeten te hebben namen we afscheid. Ik kwam langs een groeten en fruitkraam en dacht me twee nectarines te kopen maar mocht ze niet betalen omdat ik de Via Francigena doe. Ik was even versteld maar liet ze me toch smaken. Gisteren in ons slaapverblijf maakten we nog kennis met een Frans koppel, Bernadeth en Jacky, mensen uit de streek van Grenoble, die de Via Francigena doen met de mountain-bike. Toevallig ben ik met dezelfde mensen vanavond in deze pelgrimsopvang. Morgen weer alleen, onder een brande zon, op pad naar Gambassi Terme.

Aujourd'hui encore démarré avec Robert mais à partir de Fucecchio il a pris une autre direction. Nous avons fait nos adieux après avoir pris ensemble notre casse-croute. Je suis passé devant une échoppe de fruits et légumes et voulais acheter deux nectarines mais ils ont refusé mon argent car je faisais la Via Francigena. J'étais ahuri mais je les ai mangées de bon coeur. Hier pendant l'hébergement nous avons fait la connaissance d'un couple français ; Bernadeth et Jacky originaire de la région de Grenoble qui font la Via Francigena en mountain-bike. Je séjourne ce soir en leur compagnie dans un accueil pour pélérins. Demain de nouveau seul sous un soleil de plomb en route vers Gambassi Terme.