maandag 6 juni 2011

Dag 47 Robbio - Garlasco

06/06/2011 dagtrip: 43 km totaal: 1198 km.
sms: Pelgrimsopvang van de parochie. Het was goed wandelweer dus heb ik het tekort van gisteren goed gemaakt. Ik heb onderweg een boodschap Van Luc VDP gevonden (zie foto). Vandaag een slangetje gezien. Gisteren sliep ik onder de kerktoren. Even verder stond nog een toren. Beide torens sloegen om het half uur.
Mail: Ooit de film "Don Camillo" gezien waar de klonkkentoren van de kerk en die van de gemeente het tegen elkaar opnemen? Vannacht was het ook zo ongeveer iets: om het uur om te zeggen hoe laat het is en op het half uur ook nog een slag. Eerst de ene toren en even later de andere toren. En om het zeker goed te weten herhalen beide torens dit enkele minuten later nog eens. Uiteindelijk dan maar om 6 uur opgestaan en vroeg op pad. Het weer zag er in het begin niet veel beter uit als gisteren maar werd geleidelijk aan beter en de zon liet zich nog eens aardig voelen. Mijn humeur beterde met de minuut, zeker toen ik de boodschap van Luc op ooghoogte zag geschreven staan, ik kon er gewoon niet naast kijken: "Nog 800km Clement" het is wel grappig dat je dan weet dat dit een persoonlijke boodschap is en dat er dagelijks vele mensen die boodschap lezen...

SMS : Dormi dans logement communam pour pélérins. Il faisait beau et j'ai rattrapé les km que je n'avais pas fait hier. En route j'ai trouvé un message laissé par Luc VDP (Voir photo). J'ai également vu un petit serpent sur ma route. Hier j'ai dormi juste sous le clocher de l'église et un peu plus loin il y avait un second clocher. Les deux clochers sonnaient toutes les 1/2 heures.
Mail : Avez vous vu le film "Don Camillo" où la cloche de l'église et celle de la maison communales se faisaient la concurrence ? J'ai subi exactement le même sort : toutes les heures chaque cloche sonnait à son tour pour indiquer l'heure et toutes les demi-heures un coup. Et pour être sures d'êtres entendues quelques minutes plus tard même scénario. Je me suis levé à 6 heures et ai pris la route. Au départ le temps était le même que hier mais au fur et à mesure le ciel c'est éclairci et le soleil a même fait son apparition. Mon humeur s'améliorait de minute en minute et était au beau fixer en voyant le message laissé par Luc VDP. Je ne pouvais pas le rater "Encore 800 km Clément"? C'est amusant de savoir que c'est un message personnel et que journellement beaucoup de personnes le lisent...