woensdag 8 juni 2011

Dag 48 Garlasco - Pavia

07/06/2011 dagtrip: 26 km totaal: 1224 km.
Mail : Het wordt eentonig: rijstvelden en regen. Alhoewel, na een 15tal km veranderde het landschap een beetje en liep ik langs een rivier, de Ticino. Opeens zag ik in de verte 2 knalrode poncho's. Zouden dit nu die 2 Duitse vrouwelijke pelgrims zijn waarvan ik meermaals hoorde dat ze ergens voor mij zaten? Een beetje later haalde ik ze in en sprak ze in mijn beste Duits aan. Ze schrokken nog niet weinig want ze hadden me niet zien aankomen. Na enkele woorden gewisseld te hebben stapte ik op mijn tempo verder, de kans is groot dat we elkaar nog weerzien. Ik stapte fors door tot in Pavia om zo vlug mogelijk uit de regen te zijn. De gebruikelijke pelgrimsopvangplaatsen waren volzet dus ging ik naar het toerismebureau waar men me aan een goedkope hotelkamer hielp. Ik heb mijn wandelschoenen binnen gebracht om de hielen te vernieuwen, ze waren volledig schuin afgesleten. Ik hou echter mijn hart vast, normaal als ik ze bij ons binnenbreng moeten ze 24uur tussen de pers en hier heb ik ze binnen 45min terug. Hopelijk vallen mijn zolen er achter 2 dagen niet af.

Mail : Cela devient monotone : rizières et pluie, quoique après une quinzaine de km le payasage a changé et j'ai longé une rivière le Ticino. Soudain au lointain j'ai apperçu 2 ponchos rouge vif. Serais ce les 2 dames allemandes dont j'ai souvent entendu qu'elles me précédaient ? Un peu plus loin je les ai ratrappées et les ai accosté dans mon meilleur allemand, elles se sont saisies car elles ne m'ont pas entendu arriver. Après avoir échangé quelques mots j'ai continué à mon propre rythme et il y a beaucoup de chances que nous allons nous revoir dans les prochains jours. J'ai forcé l'allure pour arriver à Pavie afin de m'abriter de la pluie le plus rapidement possible. Les accueils pour pélérins étaient complets et le bureau de tourisme m'a recommandé un hôtel pas trop cher. J'ai fait réparer mes chaussures car les talons étaient complètement usés. Je suis un peu inquiet car normalement lors d'une réparation les chaussures doivent sous presse durant 24 heures et ici la réparation s'est effectuée en 45 minutes. J'espère que mes chaussures tiendront le coup