vrijdag 29 april 2011

Dag 9 Rocroi - Signy-l'Abbaye

29/04/2011 trip:35 km Totaal: 240 km Vroeg op pad, voor de middag liep het lekker en tegen de middag had ik er mijn voorgenomen etappe al op zitten. Daar het nog te vroeg was om al te stoppen besloot ik dan maar om iets verder te stappen. Even voor Aubigny-les-Pothees werd ik aangesproken door een man in een terreinwagen. Hij wees me een ander stuk weg dan deze welke ik dacht te nemen omdat deze mooier was. Onderweg zou ik zijn huis langskomen en moest ik maar even stoppen om iets te drinken. Dit zag ik wel zitten en af en toe een babbel is wel leuk. Toen ik in het dorp kwam klopte ik aan het eerste huis waar een witte terreinwagen stond op de deur... Mis natuurlijk, het betreffende huis was juist om de hoek! Ik werd met open armen ontvangen door Christiane en Robert. Christiane volgde met grote interesse de huwelijksplechtigheid van het jaar op TV. Na het glaasje water volgde al vlug een apperitiefje en brood met lekkere Pathé en daarna dan nog lekkere gebakken eieren met bospaddestoelen en sla. En om af te sluiten kwam naar aloude Franse gewoonte de schotel met kaas op tafel, gevolgd door koffie met een lekker stuk zelfgebakken suikertaart. Hetgeen ik niet op kreeg werd zelfs ingepakt om mee te nemen. Was ik hier even met mijn gat in de boter gevallen zeg! Uiteindelijk moest er nog een beetje gewandeld worden en stapte ik tegen mijn zin op, en het begon dan nog te regenen ook. Om 16.30uur bereikte ik dan mijn bestemming voor vandaag. Ik had geen zin om een kamer te delen en wou eens rustig slapen, dus koos ik maar voor een goedkoop hotelletje en ze hebben hier dan nog wifi bovenop...

Aujourd'hui en route de bonne heure et bien avancé. Vers midi j'avais déja atteint l'étape prévue et comme c'était trop tôt pour m'arrêter j'ai décidé de continuer. Juste avant Aubigny-les-Pothées j'ai été accosté par un homme sur un 4 x 4 qui m'a conseillé de prendre un autre chemin beaucoup pus beau que celui que j'avais prévu et en passant devant sa maison je dois m'arrêter pour boire un coup. Cette perspective me plait beaucoup car il est parfois agréable de parler avec quelqu'un. Arrivé au village j'ai cogné à la porte de la première maison où un 4 x 4 était parqué. Evidemment ce n'était pas la bonne et la maison en question était juste derrière le coin. J'ai été accueilli à bras ouverts par Christiane et Robert. Christiane suivait avec attention "le mariage du siècle" à la télévision. Le verre d'eau fut rapidement suivi par un apéritif accompagné de pain et de pâté ensuite une omelette aux champignons des bois avec une salade et selon la bonne tradition française le fromage ne pouvait manquer à l'appel. J'ai cloturé avec un morceau de tarte maison et ce que je n'ai pu manger a même été emballé pour emporter. J'était tombé avec mon c... dans le beurre. Mais à contre-coeur j'ai du continuer ma route sous la pluie. Vers 16.30 j'ai atteint ma destination et comme je n'avais pas envie de partager une chambre j'ai décidé de prendre un petit hôtel pas cher et en plus il avaient le WiFi.