donderdag 28 april 2011

Dag 8 Scourmont - Rocroi (Fr)

28/04/2011 trip: 19 km totaal 205 km.
Mail Clement:
Heerlijk rustig in de abdij... Gisteravond eerst naar vespers geweest en daarna goed gegeten in alle stilte zoals het in een abdij past maar in het gezelschap van een lekkere Chimay. Daarna vroeg in bed. Vanmorgen na het ontbijt, de misviering bijgewoond,zoals het een echte pelgrim past. Rond 10 uur op pad en om 14 uur stond ik al in Rocroi. Het was dan ook maar een etappe van 19 km vandaag. Ik moet nog een half uurtje wachten voor het gemeentehuis open gaat en kan via wifi op het Internet zodat ik terwijl de reacties en mails eens kan doornemen. Bedankt voor de vele reacties en aanmoedigingen, maar jullie begrijpen wel dat ik niet overal persoonlijk op kan antwoorden. Gisteren in de abdij kreeg ik ook enkele aanmoedigingen van andere gasten en kreeg zelfs weer een briefje met een boodschap er om af te geven in Rome... Nu zal ik wel moeten doorzetten om de beloftes waar te maken doe ondertussen al deed. Het is wel iets minder warm en voor de middag viel er een klein beetje motregen, maar dat viel best mee.

Mail de Clément:
Dans l'abbaye c'est le calme plat.... J'ai assisté aux vêpres et ensuite pris un bon repas dans un silence total comme il se doit dans une abbaye mais en compagnie d'une bonne Chimay et tôt dans le lit. Ce mâtin après le petit déjeuner j'ai assisté à la messe (devoir obligatoire d'un bon pélérin). Départ vers 10 heures et arrivée à Rocroi à 14 heures, il faut dire que l'étape ne faisait que 19 km. Je dois encore attendre 1/2 avantl'ouverture de la maison communale et je peux aller sur Internet via WiFi ce qui me permet de consulter mes mails et vos réactions. Merci pour toutes les commentaires et encouragements mais il m'est impossible de répondre personnellement à chacun. Hier pendant mon séjour à l'abbaye j'ai également reçu des encouragampents d'autres hôtes et ai même reçu un message à remettre à Rome... Maintenant il ne me reste plus qu'à persévérer pour tenir toutes les promesses que j'ai déja faites. Il fait moins chaud et dans l'avant midi j'ai eu droit à une petite bruine mais rien de grave...