zaterdag 9 april 2011

Dag 1 Oostakker - Bottelare

dagtrip: 20 km Totaal: 20 km Om 9u00 was het dan zover... Na een lekkere boterkoek en een tas koffie met vrouw en (klein)kinderen was Clement er helemaal klaar voor. Even slikken en afscheid nemen van de naasten. Clement is vertrokken voor "een tochtje" van ongeveer 3 maanden waarbij hij zo'n 2000 km zal afleggen. Als alles goed gaat zal onze pelgrim rond 29 juni aankomen in Rome. Veel succes gewenst. Bovenste foto is een compilatie gemaakt door Eric, een vriend waar Clement onderweg even stopte voor...

Clement: Na, samen met de kinderen, een deugddoend ontbijt rond 9 uur op stap... Toen ergens in Destelbergen achter "Luc" werd geroepen, bleek dat op mij bedoeld. Wie hing daar door het raam? Maddy, met wie ik samen het eerste jaar Italiaanse les ben gestart. Leuk en echt onverwacht geraakte ik zo aan een kop koffie en een fijne babbel samen met haar echtgenoot. Ik had met Willem afgesproken dat ik rond 16 uur zou arriveren, dus ik had al de tijd. Even verder in Gentbrugge, bij Eric en Nicole, was het tijd voor de volgende kop koffie. Na een korte fotoshoot kon ik weer verder. Toen sprak mij iemand aan die ook naar Compostela wandelde. Hij zou mij een overnachtingsplaats doormailen ergens vóór Chimay. Onderweg nog een uitgebreide stop gedaan voor de rest van de boterkoeken van vanmorgen. Even na 15 uur meldde ik me aan bij Willem die speciaal was thuis gebleven voor de pelgrimsopvang. Ik ontmoette Willem 2 jaar geleden in een albergue tussen Compostela en Finistera. In de plaats van een verslag maakte hij van zijn tocht een mooie reeks van 100 schilderijtjes.

9 H : Le moment suprême est arrivé. Après avoir dégusté un petit déheuner en compagnie de son épouse, enfants et petits-enfants le moment de la séparation est arrivé. Ce fut un moment plein d'émotion car Clément part quand même parti pour une "ballade" d'environ 3 mois et doit parcourrir environ 2.000 km. L'arrivée à Rome est prévue vers le 20 Juin. Nous lui souhaitons beaucoup de succès. La photo du haut est une compilation réalisé&e par Eric un ami de Clément. Clément : Après un petit déjeuner en famille, je suis parti vers 9 heures. En route du côté de Destelbergen, j'entend quelqu'un crier "Luc" et constate que l'appel m'était destiné. En effet Maggy avec qui j'avais suivi des cours d'italien m'avait reconnu et ainsi j'ai profité d'un café imprévu. Après une courte séance photo j'ai repris ma route et ai rencontré un pélérin en route vers Compostelle qui a promis de me communiquerune adresse pour passer la nuit du côté de Chimay. Un arrêt pour avaler le restant des brioches du petit déjeuner. Vers 15 heures je suis arrivé chez Willem qui bavais spécialement pris congé pour m'accueillir. Willem est une personne que j'ai rencontré il y a 2 ans entre Compostelle er Finistera et au lieu de faire un rapport de son voyage il a peint une centaines de beaux tableaux.